Carrefour zdecydował się na zwolnienia.
4 lipca 2023 Carrefour Wprowadza Zmiany Oszczędnościowe {gazetka:999} Carrefour poszukuje sposobów na oszczędzanie. Około 1000 z 8000 miejsc pracy w francuskiej siedzibie Carrefoura...
Zakupy przez Internet to dla większości osób już codzienność. Mimo, iż większość paczek trafia w idealnym stanie do zamawiających to jednak zdarza się, że w trakcie długiego transportu przesyłka zostaje w jakiś sposób uszkodzona. Z tym problem jednak niewiele osób potrafi sobie skutecznie poradzić. Jak należy więc w takich sytuacjach postępować?
Otwieranie przesyłki przy kurierze nie jest najczęściej stosowanym rozwiązaniem. Dla wielu jest to po prostu zbędna strata czasu. Często zdarza się również, że paczkę odbiera za nas ktoś inny lub zostaje ona doręczona do najbliższego sąsiada. Po otworzeniu przesyłki może się jednak okazać, że jej zawartość jest zupełnie różna od tego, co w rzeczywistości zamawialiśmy. Chociaż większość internetowych sklepów nie pozwala sobie już na tego typu niedociągnięcia to sporadyczne zdarzają się sprzedawcy, którzy nie traktują swoich klientów profesjonalnie. Informując sklep o problemie z przesyłką nie zawsze możemy liczyć na satysfakcjonującą odpowiedź.
Najczęściej wydaje nam się, że podczas zakupów online to właśnie sprzedawca jest osobą w pełni odpowiedzialną za prawidłowe dostarczenie produktów do zamawiającego. Owszem jest to prawda, jednak zasady te obowiązują tylko w konkretnych sytuacjach. Sprzedawca odpowiada bowiem za zawartość paczki tylko do momentu odbioru przez kupującego. Jeśli w trakcie transportu produkty zostały w jakikolwiek sposób uszkodzone to wtedy można spokojnie domagać się odszkodowania.
Właśnie dlatego warto otwierać paczkę podczas obecności kuriera. Jeśli stwierdzimy, że przesyłka została zniszczona to kurier sporządzi odpowiedni protokół szkody, dzięki któremu sprzedawca poniesie odpowiedzialność za usterki. Podpisując potwierdzenie odbioru bez wcześniejszego sprawdzenia zawartości paczki musimy niestety liczyć się z nieco większymi komplikacjami.
Przepisy prawa przewozowego jasno wskazują, że wszystkie roszczenia dotyczące potencjalnych uszkodzeń paczki wygasają wraz z podpisaniem pokwitowania odbioru. Istnieją jednak wyjątki od tej zasady. Uchybienia związane z prawidłowym dostarczeniem przesyłki mogą już bowiem zostać stwierdzone protokolarnie jeszcze przed przyjęciem paczki. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku szkód wyrządzonych z winy przewoźnika lub kiedy wad nie dało się wcześniej wykryć z zewnątrz. Dbając o własne poczucie komfortu i bezpieczeństwo zamówionych przedmiotów najlepiej więc otwierać przesyłkę bezpośrednio przy odbiorze, aby na własne oczy przekonać się czy zawartość jest w pełni zgodna z naszym zamówieniem. Wszystkie istniejące usterki należy natychmiast spisać w odpowiednim protokole udostępnionym przez kuriera. Warto jednak szczególnie pamiętać, żeby straty spisywać świadomie ze względu na to, że podpowiedzi przewoźnika nie muszą koniecznie działać na naszą korzyść.